Wat gluurt daar in het struikgewas?

22 januari 2018 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Zaterdag 20 januari. We gaan Polonnaruwa verkennen, Ton neemt een vrije dag en blijft in het guesthouse. Dus met ons drieën in een tuk tuk richting stad. Na enige verwarring en frustratie besluiten we om geen ticket van 25 dollar per persoon te kopen en alleen de gratis bezienswaardigheden te gaan bekijken. We huren een stel gammele fietsen en na veel aandringen, krijgen we de route en fietsen langs het meer naar de verschillende bestemmingen. Een uit de rots gehakte Boeddha en een oude ruïne. Na terugkomst duikt Bert het zwembad in en nemen Walter en Ton nog een drankje. We gaan buiten de deur eten bij Jaga Food.
 Met twee tuk tuks scheuren we er naar toe. Goed eten, maar helaas zijn wij de enige gasten.

Zondag 21 januari. Een heerlijke rustdag. Vooral het zwembad wordt regelmatig bezocht door ieder van ons. Ook een varaan zoekt het zwembad op en verstoort de rust een beetje. We lunchen zo lekker dat Yvonne het avondeten overslaat.

Maandag 22 januari. Vandaag gaan we op olifantensafari. Om half twee komt onze chauffeur ons ophalen met de jeep. We hebben geregeld dat we met z’n vieren gaan in plaats van de zes personen waar plaats voor is in de jeep. Het doel is Kaudulla Nationaal Park. Tijdens de rit ernaar toe over een zeer hobbelige weg  zien we verscheidene dieren. Er staan al tientallen jeeps met toeristen bij het water als we aankomen bij het meer waar de olifanten aan het grazen zijn. Het is weer geweldig om die prachtige beesten van zo dichtbij te zien. We maken heel veel foto’s. We stappen weer in de laadbak van de jeep en rijden naar een volgende plek waar een nóg  grotere  kudde olifanten aan het grazen is (video) `maar ook heel veel wilde koeien. De rit is slecht voor de nieren maar wel heel leuk. Op de terugweg vragen we de aardige chauffeur om te stoppen bij een Sri Lankaans restaurant waar we heerlijk eten.

1. Christel:
    22 januari 2018
    Hallo actieve vakantiegangers, leuk om jullie prachtige reisverhalen te lezen..Geniet ze !! Xxx
  2. Hans en Telka:
    22 januari 2018
    Wat een mooie bijzondere en leuke foto's, en verslag natuurlijk!
  3. Ryan:
    22 januari 2018
    Die hoed... die staat je goed!
  4. Helene van Oaassen:
    22 januari 2018
    Wat een schitterende boom, hoe oud is ie? Daar zijn jullie volgens mij nog erg jong bij ...
    En wat een grote kudde olifanten, daar heb ik wel een zwak voor, en natuurlijk voor Wally!
    Heerlijk om zo op de hoogte gehouden te woorden, dank en veel plezier maar daar maak ik mij geen zorgen over met die ontblote tanden van jullie...
  5. Jan Jansen:
    22 januari 2018
    Weer genoten van jullie reisbelevenissen! Mooie foto's ook. Kan me voorstellen dat jullie voorlopig niet meer terugwillen! Drinken jullie wel genoeg...?
  6. Yvonne:
    23 januari 2018
    Dank voor jullie gezellige reacties!
    En wat dat genoeg drinken betreft: er gaan dagelijks flèssen water doorheen 😅
  7. Rick:
    23 januari 2018
    Alleen water?
    Heel veel plezier, mooie foto,s, en genieten.