Jaffna heroverd

14 januari 2018 - Jaffna, Sri Lanka

Zaterdag, 13 januari 2018: Bij aankomst in Jaffna wordt na ‘ampel overleg’ met enkele drivers besloten om een taxi naar het R&B Guesthouse te nemen. De prijs van een taxi is hier hetzelfde als van een tuk tuk. En van die laatste hebben we er twee nodig. Het Guesthouse is een ietwat eenvoudiger verblijf dan Villa Shade maar wél met airco. Na een stukje wandelen gaan we met de tuk tuk naar Jaffna centrum. Omdat we nog niet hebben ontbeten worden bij Kentucky Fried Chicken ca. 7 halve kippen en twee softijsjes soldaatgemaakt. Daarna een stukje wandelen naar de Clock Tower en boodschappen doen. Eten bij de Pizza Hut en op tijd naar bed.

Zondag, 14 januari 2018: Het is vandaag feest in het noorden. We horen het vuurwerk dat wordt afgestoken. Het grote feest is op 70 km afstand op het strand. Dat gaan wij niet doen. Wij gaan met de bestelde taxi (een TATA nano) een rondreisje door Jaffna maken, onder andere naar het kantoor van de laatste Tamil-koning, Sankili-II. Hij regeerde tot 1619, toen hij door de Portugezen van de troon werd gestoten. Bij de Nallur Kandaswamy Kovil tempel moeten de schoenen en bij de mannen ook de shirts uit. We zien twee graven van Nederlanders uit 1693 en 1737 bij het Archeologisch Museum. Daarna een heerlijke maaltijd Jaffna-style. Voor vier personen nog geen acht euro! Inclusief drankjes. Nee, geen bier.

Nog even lezen en wat snacken op het binnenterras van R&B Guesthouse en op tijd naar bed.

1. Ryan:
    15 januari 2018
    Klinkt allemaal heerlijk. Genieten hoor!
  2. Rick:
    Weer leuk verslag ,kunnen we
    jullie mooi volgen .
    Lekker genieten ,lijkt me erg mooi daar.
  3. Rein:
    15 januari 2018
    Het zijn weer leuke reisverslagen met bijbehorende foto's. We genieten hier met jullie mee. Groeten Elly en Rein
  4. Rien Rovers:
    15 januari 2018
    Jullie maken ons hier in het koude kikkerlandje wel héél erg jaloers.
    Maar ja, werkpaarden en luxe paarden.
    Niet tegenstaande dat: Heel veelplezier.