Stupa’s in Jaffna

15 januari 2018 - Jaffna, Sri Lanka

Het ontbijt vanmorgen is boven verwachting: tosties gevuld met groente (soort Fu young hai), wit brood met ommeletten en banaantjes. Naar aanleiding van ons verzoek om de thee niet kant-en-klaar mierzoet en met melk te serveren, krijgen we een grote plastic waterfles gevuld met thee en (toch) melk. De guesthouse-manager verdwijnt met grote spoed met z’n brommerhelm op en komt na korte tijd triomfantelijk de suiker afleveren.

‘s Middags gaan we naar de Kadurugoda Tempel, zo’n 10 kilometer buiten Jaffna. Deze religieuze attractie bestaat uit 60 stupa’s in verschillende maten. Er wordt aangenomen dat deze stupa’s zijn gebouwd uit de ‘Dathu’ (restanten) van 60 monniken die in het gebied ‘Punkuduthiv’ leefden. Buddha zou hier tijdens zijn tweede bezoek aan Sri Lanka enige tijd hebben verbleven.
Onderweg wordt onze aandacht getrokken door een enorm, kleurig Hindoebeeld.

Na wat Sri Lankaanse snacks: chickenrolls en vegetarische bitterballen, komen we in hotel Sea Wings in een andere wereld terecht. Pracht en praal in de lobby; we worden welkom geheten door een traditioneel geklede gastvrouw. Een liftbediende brengt ons naar de 8e etage. Vanaf de rooftop hebben we een prachtig uitzicht op de stad.

1. Hans en Telka:
    Hi Vonne en de mannen,

Wat een leuke kleurrijke foto's, fijn zo kunnen wij ook mee genieten!
  2. Yvonne:
    15 januari 2018
    Leuk dat jullie ook aangehaakt zijn!
  3. Nicole:
    15 januari 2018
    Voor zo'n ontbijtje mag je mij ook wel wakker maken. En dan even boodschappen doen bij die kleurrijke marktkraam. Ik geniet vanuit regenachtig Voorburg met jullie mee!
  4. Martijn Keijzer:
    15 januari 2018
    Wat krijg ik weer zin in Sri Lanka als ik dit lees. In zo'n korte tijd al weer heelveel belevenissen. Geniet ervan en houdt ons regelmatig op de hoogte. Groetjes Martijn
  5. Jan Jansen:
    15 januari 2018
    Hallo globetrotters! Leuk en interessant om jullie reisverhalen te lezen. Mooie foto's en video's waardoor we een prima beeld krijgen van wat jullie daar allemaal uitspoken. Groetjes van Henny en Jan.
  6. Inge Jansen:
    17 januari 2018
    Prachtige foto's! Veel genieten.