Villa Shade, Negombo

12 januari 2018 - Negombo, Sri Lanka

De volgende ochtend maken we kennis met John, een van de jongens die ons ontbijt verzorgt. We doen hem de hartelijke groeten van Owen (11 jaar), zoon van Ryan en Martijn, waarmee hij een leuke band heeft opgebouwd. John is verlegen, maar blij verrast.

De villa van Walter en Bert heeft een heerlijk terrasje. En een ‘buiten’douche. Met een tuk tuk gaan we Negombo-town onveilig maken. Onderweg bij een ATM eerst Rupees gepind. Het bedrag dat wij willen hebben wordt ons niet gegund....😜. Daarna een Sri Lankaanse simkaart aangeschaft; Ton en Walter doen er maar gelijk een goedkoop telefoontje bij. Het bestelde eten voor de avond is heerlijk, wel pediiiiiis!

De volgende dag laten we ons naar de ATM aan de beach brengen, misschien wil die van z’n geld af. Tijdens ons verblijf in een restaurantje barst een enorme bui los. Zou het dan toch waar zijn dat in het land waar Ton en Yvonne op vakantie zijn, Pluvius (God van de regen) toeslaat? Aan Walter wordt een paraplui beschikbaar gesteld wanneer hij naar het toilet gaat.

Weer vroeg op, onze trein naar Jaffna vanuit Colombo vertrekt om 05.45 uur. De taxichauffeur die ons om 04.00 uur ophaalt, heeft maar een uurtje geslapen. Onderweg doet hij achter het stuur regelmatig een tukkie. Ton houdt hem met praten bij de les, of grijpt het stuur om ons op de weg te houden.

De treinreis maakt het gebruik van een pacemaker overbodig, de trein rammelt en schudt dat het een lieve lust is. Op weg naar de Tamils in het hoge noorden.

1. Maya:
    14 januari 2018
    Kijk maar uit met die chauffeurs daar!
  2. Rick:
    14 januari 2018
    Fijn dat jullie het leuk hebben,maar toch niet meer in die taxi?
    Heel veel plezier en prettige vakantie.
  3. Louisa de Wit:
    14 januari 2018
    Gelukkig stuurt Ton goed mee!
  4. Jan Jansen:
    14 januari 2018
    Leuk om te lezen allemaal. Luchtigjes maar ook spannend soms.