Van 5 naar 26 graden Celsius

9 januari 2018 - Düsseldorf, Duitsland

We nemen geen enkel risico en zijn ruim van tevoren op Centraal Station Den Haag aanwezig. De overstap op de ICE en verdere treinreis verloopt -met enige vertraging- voorspoedig. Het (sport)hotel Messe-Zimmer TuS-Treff in Düsseldorf is geweldig; de 3-persoonskamer + extra bed is niet doorgekomen, maar na inzage in Booking.com en een belletje met de hotelmanager krijgen we zonder extra kosten een extra kamer.

Leuke, gemoedelijke sfeer daar: gezellige tafels met stamgasten, hartelijke en attente bediening, goed bier en lekkere schnitzels. De taxi zal om 04.00 uur op de parkeerplaats klaarstaan; we krijgen een sleutel van de buitendeuren om ‘s nachts te kunnen vertrekken. Nou, dat valt nog niet mee, we krijgen de deur niet open. Lichte paniek, maar de uitbraakvaardigheden van Yvonne bieden uitkomst.

We vliegen met een van de nieuwste Boeings van KLM en landen precies op de geplande (plaatselijke) tijd, 23.45 uur, in Colombo. Het is 4,5 uur later in Sri Lanka en de temperatuur is 26 graden. De bestelde taxi -‘n elektrische Nissan- staat klaar en brengt ons naar Villa Shade in Negombo. Het adresje hebben we van Ryan en Martijn, die hier afgelopen zomer hebben gelogeerd. Mr. Shiraj ontvangt ons met een lach en verse coconutdrank. Tijd om te slapen.

1. Ton:
    Goed gedaan Yans.
  2. Maya:
    14 januari 2018
    Ontzettend veel plezier daar in de hitte. Ik ga me vermaken in -35, dat is meer mijn temperatuur😁😁
  3. Yvonne:
    14 januari 2018
    Is dat ergens in Canada, Maya? Brrr...